Na prvý pohľad vyzerá ATV 110cc vs ATV 125cc úplne identicky.
Mnohí ľudia si preto myslia, že medzi týmito štvorkolkami nie je rozdiel.
Pravdou je však opak, preto si uveďme hlavné rozdiely.
|
Pozor na vŕtanie válca. Pozor si treba dávať pri kúpe piestu, piestnych krúžkov, prípadne celej sady válca. Na štvorkolkách ATV 125cc nie je vždy vŕtanie válca 54mm, preto sa treba uistiť aký priemer válca je ten Váš - podľa toho zvoliť vhodné komponenty válca. |
• Ako rozlíšim, či mám horný alebo dolný štartér ?
► Horný štartér je umiestnený nad válcom motora.
► Dolný štartér je umiestnený pod válcom motora.
• Akú prevodovku mám na štvorkolke ?
► Automatická prevodovka - štvorkolka ide iba vpred, nemá radiacu páku ani spiatočku
► Poloautomatická prevodovka - štvorkolka má radiacu páku, pri radení rýchlostí, neutrálu a .....spiatočky nepoužívam spojku
► 1 + 1 - označenie prevodovky, ktorá má jednu rýchlosť vpred, neutrál a spiatočku
► 3 + 1 - označenie prevodovky, ktorá má tri rýchlosti vpred 1 / 2 / 3, neutrál a spiatočku
• Na válci mám vyrazené 124cc ( 125cc ) ale priemer je 52,4mm.
Mnohí sa stretli s touto alternatívou, nuž je to naozaj tak. Váš válec má reálny obsah 110cc - preto sa treba rozhliadať za dielmi válca s obsahom 110cc a vŕtaním 52,4mm.
• Môžem si kúpiť válec 125cc a založiť ho na ATV 110cc ?
Odpoveď je nie. Nedá sa to. Prečo ?
Na 110cc válci je vonkajší priemer vložky 56,4mm, na 125cc válci je 58mm čo je o 1,6mm viac. Diera blokov prevodovky je 57mm, čo znamená, že 125cc válec nevôjde do blokov. Jediná možnosť ostáva použiť 110cc válec s vŕtaním 52,4mm