Upozornenie: Farebné kódy sa pri „čínskej“ kabeláži môžu líšiť podľa výrobcu. Nižšie uvedené sú najbežnejšie kombinácie pre horizontálne motory (125 cc, 110 cc, 90 cc a pod.). Vždy si skontroluj skutočné zapojenie podľa schémy a meraním.
Najčastejšie farby vodičov – čo znamenajú
-
Green (zelený) – kostra/zem (−)
-
Red (červený) – stála batéria +12 V (priamo z batérie)
-
Black (čierny) – +12 V po kľúči (spínačka zapnutá)
-
Black/Red (čierno-červený) – AC napájanie CDI zo zdrojovej (exciter) cievky
-
Blue/White (modro-biely) – pick-up (snímač impulzu pre CDI)
-
Black/Yellow (čierno-žltý) – výstup z CDI do zapaľovacej cievky (primár cievky)
-
White (biely) a Yellow (žltý) – osvetľovacie/ nabíjacie AC výstupy zo statora do regulátora (pri 6-cievkovom často 2× Yellow)
-
Yellow/Yellow/Yellow (3× žltý) – trojfázový stator (menej časté na 125 cc)
-
Brown (hnedý) – napájanie osvetlenia/obrysov po kľúči
-
Orange (oranžový) – smerovky ľavé (ak je výbava)
-
Light Blue (svetlomodrý) – smerovky pravé (ak je výbava)
-
Green/Yellow (zeleno-žltý) – brzdové svetlo (signál zo spínača brzdy)
-
Pink (ružový) – snímač hladiny paliva (plavák)
-
Light Green (svetlozelený) – neutrál (spínač neutrálky)
-
Yellow/Red (žlto-červený) – riadiaci signál štartovacieho relé (zo štart tlačidla)
-
Black/White (čierno-biely) – „kill“ vodič (zastavenie motora – uzemnenie CDI)
Všetky bežné konektory, ktoré na 125 cc pitbikoch/ATV nájdeš
1) Stator / magneto (zväzok od motora)
-
2–3-pin konektory (AC osvetlenie/ nabíjanie)
-
1× White + 1× Yellow (single-phase) – do regulátora/ usmerňovača
-
2× Yellow (single-phase, 6-cievkové) – do regulátora
-
3× Yellow (trojfázové, zriedka) – do 3-f regulátora
-
-
Pick-up (snímač impulzu) – často samostatný 1-pin/2-pin (Blue/White + Green)
-
Exciter (napájanie CDI) – 1-pin/2-pin (Black/Red + Green)
2) Regulátor/ usmerňovač (R/R)
-
4-pin (single-phase) – Yellow/White (AC vstupy), Red (+12 V do batérie), Green (zem)
-
5-pin – vyššie + Black (snímanie +12 V po kľúči)
-
3-pin (niektoré jednoduché sústavy) – rôzne kombinácie podľa výrobcu
3) CDI jednotka (zapaľovanie)
-
AC CDI (najčastejšie na 125 cc) – 5- alebo 6-pin obdĺžnikový konektor
Typické vodiče: Black/Red (AC napájanie), Blue/White (pick-up), Black/Yellow (do cievky), Green (zem), Black/White (kill) -
DC CDI (menej časté) – podobný 6-pin, vyžaduje +12 V z batérie (Black)
Poznámka: Tvar konektora môže byť rovnaký, ale pinout sa môže líšiť medzi AC a DC CDI.
4) Zapaľovacia cievka
-
1-pin (samica) + ucho na kostru
-
Black/Yellow – prívod z CDI
-
Kostrenie cez rám alebo samostatný Green
-
5) Spínačka (kľúč)
-
4-pin blok – zvyčajne: Red (+ batéria), Black (+ po kľúči), Green (zem), Black/White (kill)
6) Štartovacie relé (solenoid)
-
2 hrubé skrutkové svorky – batéria ↔ štartér
-
2-pin tenký konektor – Yellow/Red (riadenie zo štart tlačidla) + Green (zem)
7) Tlačidlá na riadidlách (štart/kill/svetlá)
-
Rôzne 2–6-pin bloky podľa páčky:
-
Kill: Black/White ↔ Green (spojí na zem)
-
Start: Yellow/Red (do relé), Black (+ po kľúči)
-
Svetlá/klaksón: Brown, Yellow, Green, atď.
-
8) Osvetlenie (predné/zadné)
-
2-pin na žiarovky/LED moduly: Brown (+ po kľúči), Green (zem)
-
Brzdové svetlo: často 3-vodičový zväzok – obrys Brown, brzdový signál Green/Yellow, zem Green
9) Spínač brzdy (predný/zadný)
-
2-pin – privádza + po kľúči na Green/Yellow (do brzdovej žiarovky)
10) Smerovky (ak osadené) a blikač
-
Smerovky: 2-pin – Orange (ľavá) alebo Light Blue (pravá) + Green (zem)
-
Blikač (relé): 2- alebo 3-pin – typicky označenia B, L, E (napájanie, výstup, zem)
11) Klakson
-
2-pin – Brown/Black (+ po kľúči cez tlačidlo), Green (zem)
12) Palivomer (plavák v nádrži)
-
1- až 2-pin – často Pink (signál) + Green (zem)
13) Neutrál / spiatočka
-
1-pin zo spínača pri prevodovke – Light Green (neutrál), pri spiatočke rôzne (napr. Brown/White, Pink)
14) Rýchlomer / snímač rýchlosti (ak je)
-
3-pin Hall – zvyčajne +5/12 V (Black), zem (Green), signál (napr. Blue/White/Pink)
15) Nabíjanie batérie – výstup z R/R
-
Red → + batérie, Green → zem (často cez 2-pin/4-pin blok pri regulátore)
Praktické tipy, ako si overiť, čo je čo (aj bez schémy)
-
Kostra (Green) – multimetrom na kontinuitu voči rámu: má mať ~0 Ω.
-
Batéria + (Red) – stále +12 V aj pri vypnutom kľúči.
-
+ po kľúči (Black) – +12 V iba po otočení kľúča.
-
Stator do R/R (White/Yellow/Yellow) – AC napätie narastá s otáčkami.
-
Pick-up (Blue/White) – krátky impulz pri pretáčaní motora (AC, desiatky až stovky mV).
-
Exciter (Black/Red) – AC napätie (desiatky až ~100 V AC pri štartovaní) pre AC CDI.
-
Výstup CDI do cievky (Black/Yellow) – krátke pulzy počas štartovania. tvzjh
Keď meníš magneto/stator alebo typ regulátora/CDI
-
6-cievkové statory bývajú s 2× Yellow do regulátora; 2-/4-/5-cievkové často White + Yellow.
-
Zmena statora môže zmeniť počet a typ vodičov do regulátora aj CDI.
-
AC CDI ≠ DC CDI – vyžadujú iné napájanie (AC vs. +12 V). Tvar konektora môže klamať.
-
Vždy si porovnaj pinout, nie iba farby a tvar konektora.
Čo sa stane, ak zapojíš „nesediace“ diely
-
Nesprávny stator/regulátor → nedobíja batériu, bliká/prehára svetlo, prípadne zničí R/R.
-
AC vs. DC CDI zámene → bez iskry / slabá iskra / poškodenie CDI.
-
Zle prehodené vodiče (napr. kill na +12 V) → motor nejde zhasnúť alebo naopak vôbec nenaštartuje.
-
Zámena pick-upu (polarita) → veľké predzápaly/zapaly mimo rozsah, motor kope alebo nestrieľa.
Rýchla kontrola pred prvým štartom (checklist)
-
Kostry Green dotiahnuté na čistý kov rámu.
-
Batéria správne zapojená: Red → +, Green → −.
-
Regulátor: odpovedajú AC vstupy (White/Yellow) a výstup Red/Green.
-
CDI: správny typ (AC/DC) a pinout.
-
Cievka: Black/Yellow je skutočne z CDI, nie zo svetiel.
-
Spínačka/kill: Black/White pri zhasnutí uzemňuje (spojí na Green).
-
Štart relé: tenké piny Yellow/Red + Green, hrubé káble batéria ↔ štartér.
Zhrnutie
-
Farby pomáhajú, ale meranie je istota.
-
Najdôležitejšie vodiče pre iskru: Black/Red (AC napájanie CDI), Blue/White (pick-up), Black/Yellow (výstup do cievky), Green (zem), Black/White (kill).
-
Na nabíjanie batérie sleduj White/Yellow → R/R → Red (k batérii) + Green (zem).
-
Pri zmene statora/ magneta alebo regulátora vždy skontroluj počet vodičov a pinout – ušetríš si hodiny hľadania chyby a spálené súčiastky.
.png)

