Konektory a farebné kódy na pitbikoch a detských ATV 125 cc (orientačne)

Upozornenie: Farebné kódy sa pri „čínskej“ kabeláži môžu líšiť podľa výrobcu. Nižšie uvedené sú najbežnejšie kombinácie pre horizontálne motory (125 cc, 110 cc, 90 cc a pod.). Vždy si skontroluj skutočné zapojenie podľa schémy a meraním.

kabeláž2

Najčastejšie farby vodičov – čo znamenajú

  • Green (zelený) – kostra/zem (−)

  • Red (červený) – stála batéria +12 V (priamo z batérie)

  • Black (čierny) – +12 V po kľúči (spínačka zapnutá)

  • Black/Red (čierno-červený) – AC napájanie CDI zo zdrojovej (exciter) cievky

  • Blue/White (modro-biely) – pick-up (snímač impulzu pre CDI)

  • Black/Yellow (čierno-žltý) – výstup z CDI do zapaľovacej cievky (primár cievky)

  • White (biely) a Yellow (žltý) – osvetľovacie/ nabíjacie AC výstupy zo statora do regulátora (pri 6-cievkovom často 2× Yellow)

  • Yellow/Yellow/Yellow (3× žltý) – trojfázový stator (menej časté na 125 cc)

  • Brown (hnedý) – napájanie osvetlenia/obrysov po kľúči

  • Orange (oranžový) – smerovky ľavé (ak je výbava)

  • Light Blue (svetlomodrý) – smerovky pravé (ak je výbava)

  • Green/Yellow (zeleno-žltý) – brzdové svetlo (signál zo spínača brzdy)

  • Pink (ružový) – snímač hladiny paliva (plavák)

  • Light Green (svetlozelený) – neutrál (spínač neutrálky)

  • Yellow/Red (žlto-červený) – riadiaci signál štartovacieho relé (zo štart tlačidla)

  • Black/White (čierno-biely) – „kill“ vodič (zastavenie motora – uzemnenie CDI)


Všetky bežné konektory, ktoré na 125 cc pitbikoch/ATV nájdeš

1) Stator / magneto (zväzok od motora)

  • 2–3-pin konektory (AC osvetlenie/ nabíjanie)

    • 1× White + 1× Yellow (single-phase) – do regulátora/ usmerňovača

    • 2× Yellow (single-phase, 6-cievkové) – do regulátora

    • 3× Yellow (trojfázové, zriedka) – do 3-f regulátora

  • Pick-up (snímač impulzu) – často samostatný 1-pin/2-pin (Blue/White + Green)

  • Exciter (napájanie CDI) – 1-pin/2-pin (Black/Red + Green)

2) Regulátor/ usmerňovač (R/R)

  • 4-pin (single-phase) – Yellow/White (AC vstupy), Red (+12 V do batérie), Green (zem)

  • 5-pin – vyššie + Black (snímanie +12 V po kľúči)

  • 3-pin (niektoré jednoduché sústavy) – rôzne kombinácie podľa výrobcu

3) CDI jednotka (zapaľovanie)

  • AC CDI (najčastejšie na 125 cc) – 5- alebo 6-pin obdĺžnikový konektor
    Typické vodiče: Black/Red (AC napájanie), Blue/White (pick-up), Black/Yellow (do cievky), Green (zem), Black/White (kill)

  • DC CDI (menej časté) – podobný 6-pin, vyžaduje +12 V z batérie (Black)

Poznámka: Tvar konektora môže byť rovnaký, ale pinout sa môže líšiť medzi AC a DC CDI.

4) Zapaľovacia cievka

  • 1-pin (samica) + ucho na kostru

    • Black/Yellow – prívod z CDI

    • Kostrenie cez rám alebo samostatný Green

5) Spínačka (kľúč)

  • 4-pin blok – zvyčajne: Red (+ batéria), Black (+ po kľúči), Green (zem), Black/White (kill)

6) Štartovacie relé (solenoid)

  • 2 hrubé skrutkové svorky – batéria ↔ štartér

  • 2-pin tenký konektor – Yellow/Red (riadenie zo štart tlačidla) + Green (zem)

7) Tlačidlá na riadidlách (štart/kill/svetlá)

  • Rôzne 2–6-pin bloky podľa páčky:

    • KillBlack/White ↔ Green (spojí na zem)

    • StartYellow/Red (do relé), Black (+ po kľúči)

    • Svetlá/klaksónBrown, Yellow, Green, atď.

8) Osvetlenie (predné/zadné)

  • 2-pin na žiarovky/LED moduly: Brown (+ po kľúči)Green (zem)

  • Brzdové svetlo: často 3-vodičový zväzok – obrys Brown, brzdový signál Green/Yellow, zem Green

9) Spínač brzdy (predný/zadný)

  • 2-pin – privádza + po kľúči na Green/Yellow (do brzdovej žiarovky)

10) Smerovky (ak osadené) a blikač

  • Smerovky2-pin – Orange (ľavá) alebo Light Blue (pravá) + Green (zem)

  • Blikač (relé)2- alebo 3-pin – typicky označenia B, L, E (napájanie, výstup, zem)

11) Klakson

  • 2-pin – Brown/Black (+ po kľúči cez tlačidlo), Green (zem)

12) Palivomer (plavák v nádrži)

  • 1- až 2-pin – často Pink (signál) + Green (zem)

13) Neutrál / spiatočka

  • 1-pin zo spínača pri prevodovke – Light Green (neutrál), pri spiatočke rôzne (napr. Brown/White, Pink)

14) Rýchlomer / snímač rýchlosti (ak je)

  • 3-pin Hall – zvyčajne +5/12 V (Black), zem (Green), signál (napr. Blue/White/Pink)

15) Nabíjanie batérie – výstup z R/R

  • Red → + batérieGreen → zem (často cez 2-pin/4-pin blok pri regulátore)


Praktické tipy, ako si overiť, čo je čo (aj bez schémy)

  1. Kostra (Green) – multimetrom na kontinuitu voči rámu: má mať ~0 Ω.

  2. Batéria + (Red) – stále +12 V aj pri vypnutom kľúči.

  3. + po kľúči (Black) – +12 V iba po otočení kľúča.

  4. Stator do R/R (White/Yellow/Yellow) – AC napätie narastá s otáčkami.

  5. Pick-up (Blue/White) – krátky impulz pri pretáčaní motora (AC, desiatky až stovky mV).

  6. Exciter (Black/Red) – AC napätie (desiatky až ~100 V AC pri štartovaní) pre AC CDI.

  7. Výstup CDI do cievky (Black/Yellow) – krátke pulzy počas štartovania. tvzjh


Keď meníš magneto/stator alebo typ regulátora/CDI

  • 6-cievkové statory bývajú s 2× Yellow do regulátora; 2-/4-/5-cievkové často White + Yellow.

  • Zmena statora môže zmeniť počet a typ vodičov do regulátora aj CDI.

  • AC CDI ≠ DC CDI – vyžadujú iné napájanie (AC vs. +12 V). Tvar konektora môže klamať.

  • Vždy si porovnaj pinout, nie iba farby a tvar konektora.

Čo sa stane, ak zapojíš „nesediace“ diely

  • Nesprávny stator/regulátor → nedobíja batériu, bliká/prehára svetlo, prípadne zničí R/R.

  • AC vs. DC CDI zámene → bez iskry / slabá iskra / poškodenie CDI.

  • Zle prehodené vodiče (napr. kill na +12 V) → motor nejde zhasnúť alebo naopak vôbec nenaštartuje.

  • Zámena pick-upu (polarita) → veľké predzápaly/zapaly mimo rozsah, motor kope alebo nestrieľa.


Rýchla kontrola pred prvým štartom (checklist)

  • Kostry Green dotiahnuté na čistý kov rámu.

  • Batéria správne zapojená: Red → +, Green → −.

  • Regulátor: odpovedajú AC vstupy (White/Yellow) a výstup Red/Green.

  • CDI: správny typ (AC/DC) a pinout.

  • Cievka: Black/Yellow je skutočne z CDI, nie zo svetiel.

  • Spínačka/kill: Black/White pri zhasnutí uzemňuje (spojí na Green).

  • Štart relé: tenké piny Yellow/Red + Green, hrubé káble batéria ↔ štartér.


Zhrnutie

  • Farby pomáhajú, ale meranie je istota.

  • Najdôležitejšie vodiče pre iskru: Black/Red (AC napájanie CDI)Blue/White (pick-up)Black/Yellow (výstup do cievky)Green (zem)Black/White (kill).

  • Na nabíjanie batérie sleduj White/Yellow → R/R → Red (k batérii) + Green (zem).

  • Pri zmene statora/ magneta alebo regulátora vždy skontroluj počet vodičov a pinout – ušetríš si hodiny hľadania chyby a spálené súčiastky.

20250502_1524_Kód na Dopravu Zdarma_simple_compose_01jt8jk697fvps70q1x553rq29 (1)